Anna-Lena Heydar

grekisk afton

Publicerad 2008-10-19 11:13:15 i Allmänt

Har precis  vaknat efter en kväll / natt på Bokenäs Bygdegård. Är lite förkyld och trött men det glömde jag helt bort igår när vi, tillsammans med de andra som letat sig till bygdegården, fick vara med på en härlig kväll med balkanmusik och dans. En underbar blandning. Inte vet jag om jag kommer ihåg stegen fortfarande men vad spelar det för roll. Vi hade jättetrevligt och det sitter i kroppen resten av veckan. Trots förkylningen känner jag mig glad och lycklig.

Jan Falk och hans kompisar i Hitzaz är helt fantastiska. De kan spela med sådan känsla och glöd att det rycker i hela kroppen. Vilken tur att vi också fick känna på att dansa lite, det är svårt att sitta stilla en hel kväll med så dansant musik. En eloge till dem som fixat den grekiska maten och drycken. Det förhöjde känslan.

Nu är jag ännu mer sugen på att åka till Grekland och uppleva det på plats. Vem vet någon gång kanske jag kommer dit?
Om Hitzaz kommer till någon plats nära dig så passa på att uppleva och njuta.
Man kan också få en liten provlyssning genom att gå in på deras hemsida.

http://hitzaz.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela