Anna-Lena Heydar

Förkylningstider

Publicerad 2008-10-30 08:10:12 i Allmänt

Det var en vecka sedan jag skrev något i min blogg.  Har varit rejält förkyld med ont i kroppen och feber. Det är ju den tiden.  Hösten har ändå varit ganska fin med mycket sol och milt väder. Idag är det lite kallare men det är ännu inte frost hos oss.

Städade ur växthuset och har tagit in chili och annat som skall försöka övervintras.  Faktiskt har chilin mognat i köksfönstret så det verkar funka ännu så länge. Även de lite mer exotiska växterna har fått flytta in, citrus, papaya, avocado och sälla sig till dadelpalmen som stått i köksfönstret hela sommaren.  Det var riktigt härligt att få lite gröna växter inomhus igen.

Jag försöker att peppa mig själv inför den mörka tiden som kommer. Det är nog det värsta med vintern. Mörkret. Försöker att komma ut en stund mitt på dagen och få se dagsljus. Det lär ju vara  bra. Vet inte om det hjälper mot mörkrets krafter men skall i alla fall försöka. Just nu gäller det att kurera förkylningen så snabbt som möjligt.  Fick se en annons i dagens tidning från Smögens havsbad. Där var ju jag och gubben i vintras och hade en härlig dag.  Massage, bad och god mat. Jag kan faktiskt tänka mig en repris på det redan i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela