Anna-Lena Heydar

En underbart vacker dag.

Publicerad 2008-10-07 11:54:26 i Allmänt

En dag som denna kan man förstå att så många söker sig till Bohuslän. Det är ju inte bara tillfälliga turister som vill vistas i vårt landskap för att bada, åka båt och känna sommarens salta vindar. Det lär ska vara det landskap som flest personer i Sverige ser som sitt första val för att skaffa sig en sommarstuga i.  Om alla dessa Stockholmare, Göteborgare, Örebroare med flera skulle göra allvar av sina planer kanske det inte skulle vara lika bra.

Idag skiner solen och trots att sommaren är slut, sitter jag ute i mitt växthus och njuter. Det är lugnt och stilla. Ingen sommargäst så långt ögat kan nå och inget motorljud från havet. Det är sådana här dagar som vi åretruntboende längtar efter. När alla åkt hem till staden och påbörjat ett nytt år av arbete och stress. Då kan vi sitta ner och ta en kopp kaffe i lugn och ro. Bara vara.  

Sådana stunder kan man få i stan också. Jag vet. Jag har bott i storstaden och i småstaden. De har sin charm.  Små caféer och trevliga butiker. Kanske en park att slå sig ner i när man vill vila fötterna. Det kan vara nog så trevligt. Men man saknar närheten till havet och bryggan med den lilla båten, som man kan ta en tur i. Man saknar naturens storslagenhet när det blåser eller i en fantastisk solnedgång över havet. Det kan man inte få någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela