Anna-Lena Heydar

Hus på villovägar

Publicerad 2008-05-11 06:01:54 i Allmänt

Nästa onsdag är det dags. Då kommer kranar och huset skall sättas ihop på plats i Oxevik. I början på denna vecka ringde svägerskan och undrade om det kommit någon leverans av husdelar. De hade ringt henne och sagt att de var på väg och ville veta var de kunde ställa det?  Vi var borta vid grunden och tittade, men inga husdelar där inte.

Nästa dag fick vi se några enorma paket stå uppe hos grannarna. När jag först åkte förbi, på väg till jobbet, trodde jag att det var en leverans till fabriken och tittade inte närmre på det. När jag åkte hem igen noterade jag texten på paketen och förstod att det var här de hade hamnat.  'Två jättepaket, inslagna i röd presenning. Som stora julklappar.
Nedräkningen har startat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela