Anna-Lena Heydar

Badkruka?!

Publicerad 2008-05-12 08:08:21 i Allmänt

Jag har tagit sommarens första dopp i fredags. Det var 15  grader varmt/kallt. Stryk det som ej önskas.
Eftersom det var svettigt och varmt på land så var det faktiskt skönt. Nu vänder ju vädret så det lär väl inte bli något bad igen på någon vecka eller två. Jag badar inte längre för badandets skull. Det skall vara njutbart.

När man var ung och dum, kastade man sig i så fort inte isen bar längre. Det behovet har gått över. Men visst är det skönt och uppfriskande att ta ett dopp i det blå när man har klippt gräset eller rensat i grönsakslandet en hel förmiddag i stekande sol. 

Jag har upptäckt att när temperaturen går över 14 grader, så gör det inte längre ont att gå ner i vattnet. Det har blivit min gräns för att ta ett dopp. Över 14 grader. Och som sagt var det 15 grader i vattnet nu i helgen.  Jag har ett hopp om att denna sommar skall bli en riktig badsommar med sol och värme. Kanske går vattentemperaturen upp över 20 grader och då kommer även den mest skeptiske havsbadaren i familjen med ner till sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela