Anna-Lena Heydar

Tredje dagen i fastan

Publicerad 2008-02-08 11:32:00 i Allmänt

Jag väntade med lite bävan inför denna tredje dag, som brukar bli jobbig. Hittills har jag inte känt något speciellt men dagen har ju bara börjat ännu. Juicen och örtteet känns lite strävt och jag börjar känna lite torrhet i munnen. Förhoppningsvis dämpar tuggummit all eventuell dålig andedräkt. Det känns i alla fall skönt att tugga något.

Igår kväll kände jag mig lite tom i huvudet men det är ju inte första gången, tänker säkert vissa i min omgivning. Vid tidigare fasteperioder har jag upplevt att jag går mer in i mig själv och stänger av det som finns runt omkring. Kanske är det det som håller på att hända nu.

Gårdagen bjöd i alla fall på sol för första gången på länge och vi tog en lång promenad med hundarna. De njöt lika mycket som oss i solskenet. Det är som allt är lättare när solen skiner.  Vi fick i alla fall fyllt på vårt d-vitaminförråd inför regnigare dagar. De kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela