Anna-Lena Heydar

Körslaget

Publicerad 2008-12-18 11:30:20 i Allmänt

Vår egen kommunfullmäktigeordförande, förlåt vice ordförande, Alf Gillberg, har halkat in i körslaget!!! Det börjar på julhelgen och de två första gångerna kommer Uddevalla garanterat att få vara med, sedan beror det på hur duktiga/hur många som ringer in och röstar. Jag hoppas att de blir kvar till slutet. Det ger en massa god marknadsföring för Uddevalla och en skön stämning i stan om många engagerar sig.

Jag bor ju, som många säkert redan vet, granne med självaste körledarens familj, och då känns det nästan som en familjeangelägenhet att följa slaget. Vi röstade ivrigt på Erik när han var med i Idol och det gick ju nästan hela vägen. Denna gången skall vi bli först!!!  Det har ju gått bra för andrapristagarna, kanske nästan bättre än de som vunnit så man skall ju inte bli ledsen även om det inte blir guldmedalj. Men erkänn att det skulle sitta skönt?

Annars är fokus just nu inställt på Jul och Nyår. Snart kommer alla hit och skall fira tillsammans. Jag ser verklligen fram emot en riktig familjehelg. Det enda som är lite ångestskapande är städningen. men bara lite. Jag har gjort en del men det återstår en del röjande innan allt är klart. Mamma har lovat komma ut och hjälpa mig med finliret och det känns bra, men det är det stora röjandet som väntar i helgen.

Nåja. När allt är klart kommer helgen och då tänker jag bara njuta. God mat och gott sällskap. Kan det bli bättre? Kanske en vinst i körslaget också.

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2008-12-18 17:30:11

Hå hå jaja jag som tyckte det var roligt sist gång, utan "kändisar"! Det skall verkligen bli väldigt roligt. Jag känner halva kören! Måste ladda mobilen och rösta extra;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela