Anna-Lena Heydar

Plantfeber

Publicerad 2008-04-16 09:12:16 i Allmänt

Igår satte jag igång och planterade om alla tomatplantor och annat smått och gott som jag försått. Det finns en hel del som jag inte har riktigt koll på vad det är! Ibland tar jag med mig fröer och sedan sopar katten ner dem i golvet, bara för att det är så roligt. Sedan är allt i en enda röra och jag vet inte vad som är vad längre.

Det kan vara riktigt roligt att gissa vad det skall bli. Hela familjen får vara med och artbestämma det som kommer upp i krukorna. Just nu är jag spänd på om något är en gul mullbärsplanta. Jag hoppas att en eller två av mina krukor innehåller just det.  MIn man hade med sig torkade mullbär från Iran och jag har försökt att rensa fram frön ur och sedan sått. Problemet är att jag hade lagt fröerna på en assiett för att torka tillsammans med andra fröer och katten var naturligtvis nyfiken på vad som låg där och lyckades vifta ner allt i golvet.

Mest av allt är jag spänd på alla tomater som jag hoppas få skörda i mitt växthus i sommar. Det är första sommaren med växthus och allt är nytt och spännande. I helgen skall jag börja bygga lådor som tomater, auberginer och annat gott skall få växa i.  Men innan dess måste de små plantorna få växa till sig och vänjas vid utelivet under någon månad eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela