Anna-Lena Heydar

Ojdå nu har jag skapat en blogg!

Publicerad 2007-08-15 10:54:59 i Allmänt

Inte visste jag att det var så här enkelt. Då hade jag nog börjat för länge sedan.
Sommaren drar sig mot sitt slut men det är fortfarande varmt i vattnet (20 grader) så jag fortsätter att bada.

Jag står inför att leta nytt jobb och känner mig lite förväntansfull inför hösten. Mitt gamla jobb som kooperativ företagsrådgivare lämnade jag precis inför sommaren. Det var lite vemodigt men nu har jag lagt det bakom mig och funderar ganska fritt över vad jag skall göra med resten av mitt liv. Eller åtminstone till att börja med...

Vi håller på att bygga växthus så jag har ju jobb att ta tag i.
 
Golvet är precis klart. Vi har lagt gamla tegel i olika färger i en ram av betongplattor. En del av teglet kommer från den gamla skorstenen på fabriken i Oxevik (där vi bor), det känns lite häftigt att trampa på en liten bit av västkustens historia av silloljetillverkning. Fabriken figurerar i den första boken om Göran Persson, polis i Lysekil, av Lennart Brohed. Jag skall skicka efter den senaste boken idag om Partsrederiet Uranus. Ser fram emot att läsa mer om 30-talets Bohuslän.

Kommentarer

Postat av: Fiffigare än Ersnt

Publicerad 2007-08-16 18:26:33

Hoppas att du får fina stunder i ditt växthus! Lycka till med bloggandet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela