Anna-Lena Heydar

sommarvila

Publicerad 2014-06-24 07:17:58 i Allmänt

Jag har nästan påbörjat nedtrappningen för sommarens ledighet. Men det blir ingen lång semester i år. Valrörrelsen får väl en liten dipp någonstans i mitten på juli, men tar egentligen inget uppehåll.
I slutet på veckan åker jag till Almedalen för första gången i mitt liv. Det blir också första gången jag besöker Gotland och det ser jag verklligen fram emot. Mitt, och säkert många andras, mest prioriterade seminarium är det det med Thomas Piketty. Jag hoppas att jag får tillfälle att köpa hans bok på franska. Den finns bara på engelska i internetbokhandeln och jag gillar att läsa på otiginalspråk om jag kan. Resten av utbudet är också intressant och det kommer att bli svårt att välja bland alla. Har laddat ner appen och börjat lägga in mina favoriter. Inser att man inte kan vara på fler ställen samtidigt och det är synd. Det får väl bli vad det blir när man är på plats helt enkelt.
Sommaren har tagit lite paus med några kallare dagar. Igår fick jag ta fram jackan igen när jag tog min joggingrunda. Det var inte ens 10 grader på morgonen. Eller är det det som är svensk sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela