Anna-Lena Heydar

Februari

Publicerad 2019-02-21 11:21:38 i Allmänt

Det är mitten av februari och vädret pendlar mellan dis/dimma och nästan vårkänsla. Snödropparna blommar för fullt men övriga vårblommor står i avvaktan om vädret skulle vända tvärt. Det är väl så även vi människor känner. Lite tidigt att ta ut några vårkänslor än och förkylningstiderna är fortfarande aktiva.
Trots all sjukdom runt omkring mig känner jag ändå lite hopp om ljus och värme. Lite ljusare är det på morgnarna och även när man kommit hem finns lite ljus kvar. Jag beställde hem några tomatfröer trots att jag tänkt köpa färdiga plantor i år också. Choclate cherry lät så trevligt och Tigerella älskar alla i familjen. Eftersom man fick tre för två, så blev det en bifftomat också, till makens förtjusning.
Det blir till att plocka fram plugglådan igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela