Anna-Lena Heydar

Vinterkyla och bihåleinflammation

Publicerad 2019-01-30 07:23:28 i Allmänt

Snön har anlänt och jag vet att många är lyckliga över att äntligen få åka skidor mm. Jag är inte direkt negativ till snö, men tycker bäst om när den ligger vit och vacker i naturen. Innan plogbilen har banat väg, är snö mest bekymmer. Konstaterar att vår lilla väg var farbar tidigt på morgonen efter snöyran, men när jag kom in i stan var det fullständigt kaos. Förstår att det år lite fler gator och trottoarer att ploga, men man har ju också mycket större resurser till sitt förfogande. Men som sagt, det är vackert med snö när den ligger där och lyser upp naturen. 
Den envisa förkylningen som 8nte riktigt velat bryta ut, har övergått i bihåleinflammation. Det är åtminstone min amatörmässiga diagnog. Sprängande värk i hela vänstra ansiktshalvan som nu också har gått ut i örat. Jag hade så ont att jag inte kunde stanna kvar i stan för att vänta in kvälls- och nattjouren. Åkte hem och testade alla varianter på värktabletter, överdoserade kanske nässprayen och satt/vankade hela natten. 
Nästa dag nytt försök att få tag på vårdcentralen. Blev uppringd mitt på dagen och har nu fått en tid på nästa dags morgon. 
Min snälla make har fixat ånvande vatten med mynta att andas över, masserat mina fötter, köpt värktabletter och nässpray... vad skulle jag göra utan honom? Det är i nöden vännen prövas! 
Jag kommer inte skratta lika mycket när nästa reklam om ”en manlig förkylning” kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela