Anna-Lena Heydar

long time no see

Publicerad 2017-01-11 12:06:47 i Allmänt

Det var verkligen längesedan jag var inne på min blogg och skrev något. Året som gick var spännande och intressant på många sått och vis. I mina politiska uppdrag är väl arbetet med att integrera Sotenäs va-verksamhet i Västvatten en milstolpe, liksom fiberutbyggnader i Ljungkile och andra områden inom Uddevalla tätort.
Privat har det inte hänt så många stora förändringar. Vi har målat om vardagsrummet och (kors i taket) fått upp lister! Ett allmänt röjande har också frigjort stora ytor, som nu kan användas till ex vis gymhörna eller något annat.
Det är inte klokt vad man samlar på sig.
Barnbarnen växer så det knakar och har nyligen blivit Alingsåsare. Det blir bra. Pendlingsavstånd till jobb och studier, gångavstånd till förskola och farföräldrar. Lägenhet med egna rum och stora ytor att leka. Det kan knappast bli bättre.
Jag hade tänkt börja året med goda föresatser om att bli en bättre människa, men bestämde mig för att låt det bli som det blir. Att lova runt och hålla tunt är väl ändå ingen idé och ger mer stress än välbefinnande. Tillsammans med maken har vi ändå föresatt oss att göra mer roliga saker tillsammans. Det är ju inte någon tung börda att bära.
God fortsättning på det nya året alla vänner och bekanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela