Anna-Lena Heydar

Ur ur dimman

Publicerad 2019-02-04 07:36:10 i Allmänt

Idag är första dagen jag vaknar utan att ha ont någonstans. Bihåleinflammation och örsprång/inflammation är inte något roligt sjukdomstillstånd. Sprängande värk är en bra beskrivning. Huvudet känns som det ska sprängas i bitar och man nästan längtar efter att det ska hända, så att smärtan försvinner. Efter några dagar kom jag på en kombination av värktabletter som faktiskt fungerade för mig. Då kunde jag äntligen slappna av så mycket att jag stundvis kunde somna sittande i soffan.
Nu är det ju egentligen inte så synd om mig. Jag har ett hem och en man som tog hand om mig och fick efter några dagar hjälp av vårdcentralen. Idag vaknade jag efter att hasovit en hel natt och snart ska jag nog vara helt återställd. Men man känner sig verkligen hjälplös när man är sjuk.
Ut ur dimman och snart är våren här. Håll ut så börjar snart vårlökarna blomma. Jag fuskade och köpte flera buntar tulpaner och satte på köksbordet igår. Men snart kommer denna forsythia att blomma igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela