Anna-Lena Heydar

Onödigt känslig?

Publicerad 2014-07-30 10:41:58 i Allmänt

Vissa skulle tycka att jag är onödigt känlig i vissa frågor. När jag läser orden "Afrikansk svinpest" och att den kommer från Polen, Lettland m fl, undrar jag automatiskt vad som gör det till Afrikansk? Är det att den först upptäckts i Afrika?
Det gör mig alltid misstänksam när något som farligt och otäckt får ett namn som associerar till ett land eller region eller kontinent som ligger långt borta. Det förstärker den rädsla som redan finns för allt som är främmande.
Men jag är väl kanske onödigt känslig?

Kommentarer

Postat av: Simone

Publicerad 2014-07-30 11:17:05

Eller ovanligt klok kanske?! Det skulle jag tolka det som i alla fall

Svar: Tack, det känns skönt att inte vara ensam. ;-)
Anna-Lena Heydar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela