Anna-Lena Heydar

Ännu ett år äldre.

Publicerad 2013-11-22 09:53:00 i Allmänt

Idag går återblicken mot det 50 år gamla dramat när Kennedy sköts på öppen gata i Dallas. Det var på min 2 årsdag som familjen, vid den nästan nyinköpta svartvita teven, satt klistrade och följde presidentparet i direktsändning från USA. Jag kan inte säga att jag minns något från den dagen, men den har blivit återberättad ett antal gånger och är därför förknippad med min födelsedag tills jag själv ska vandra vidare till nästa liv. (eller vart det nu bär...)

Kommentarer

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2013-11-22 10:08:11

Kommer precis ihåg vad jag som 9-åring gjorde när mamma kom springandes och berättade att Kennedy blivit skjuten...


Svar: Det är många som har klara bilder av den dagen. Tror att informationsflödet kanske inte var så stort då och detta var den första stora tv händelsen som spreds över hela världen samtidigt.
Anna-Lena Heydar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela