Anna-Lena Heydar

Trädgårdsångest

Publicerad 2013-05-05 18:33:20 i Allmänt

I år känner jag inte samma entusiasm som förr om åren vid den här tiden. Annars har jag kunnat uppamma positiva tankar om mina sommarsådder och hur min trädgård ska prunka av alla blommor och grönsaker som ligger där och väntar i sina fröpåsar. I år lyser sanningens kranka blekhet mig i ansiktet och kvickroten har redan tagit fart i varje ogrävt grönsaksland. Inne i växthuset står förra årets odlingsjord kvar i lådorna och jag har inte städat. Valet står mellan att slita ihjäl mig med grep och spade eller sätta på en kopp kaffe och sjunka ner i hängstolen. hmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela