Anna-Lena Heydar

Eftermäle

Publicerad 2013-04-09 07:35:54 i Allmänt

Jag kan inte säga att jag sörjer att Margareth Thatcher har gått bort. Hon stod för en människosyn och en samhällssyn som jag inte på något sätt kan förlika mig med. Jag har inte ens klarat av att se filmen med Meryl Streep i huvudrollen. 
 
Gudrun Schyman menar i en kommentar på webben att hon visade att skillnaderna mellan könen inte var så avgörande och det kan man väl hålla med om. Om nu det är en förmildrande omständighet? Nej, jag kan bara instämma i Jonas Gardells analys. Man bllr inte en förebild bara för att man dör. Jag kommer alltid att minnas hennes föraktfulla uttalande om arbetslösa, ensamstående mödrar och andra som inte levde upp till idealet; marknadsanpassad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela