Anna-Lena Heydar

Analys 2

Publicerad 2010-09-20 09:59:55 i Allmänt

Valanalyserna är i full gång i tevesofforna och det som slår mig är den kompakta negativa bild man fortsätter att ösa ut om Mona Sahlin. Det börjar nästan ta samma proportioner som under de värsta Palme-hatardagarna. Det är väldigt obehagligt att se välputsade personer sitta och döma ut en person och, utan att själva vara med i vårt parti, säga att Mona Sahlin omöjligen kan sitta kvar som partiledare.  Det skulle vara intressant att gå bakom och analysera de strömningar som ligger bakom medias massivt negativa bild mot Mona Sahlin. Vad är det som är så hotfullt med henne? Vilka krafter är det som känner sig så utsatta att de tar till så starka medel för att få bort henne?

Jag menar inte att alla medier är i konspiration. Långt därifrån. Det finns nyttiga idioter överallt i samhället, som upprepar det som andra säger och hakar på de trender och strömningar som uppkommer.  Det räcker att plantera en idé eller en sk "nyhet" om något, så springer alla på samma boll.  Att Mona Sahlin har mäktiga motståndare, är ju utom allt tvivel. När hon försökte skapa en valplattform med Miljöpartiet, blev stormen stor mot att hon inte tog med Vänstern. På senare tid har jag hört hur man kritiserar henne för att ha tagit med Vänstern?!  Vad hon än har gjort så har det varit fel i deras ögon. 

Jag är naturligtvis ledsen över valresultatet men om det inte finns mer stöd för en solidarisk och jämställd politisk vision hos svenska folket, så får jag acceptera det. Jag är stolt över att tillhöra ett parti som inte flirtar med främlingsfientliga krafter och som sätter det gemensamt bästa främst. Det kommer jag att fortsätta kämpa för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela