Anna-Lena Heydar

Semester?

Publicerad 2010-07-08 09:08:04 i Allmänt

Har inte riktigt vant mig vid tanken att jag är ledig. Det har varit lite kvar att fixa och dona i veckan, men egentligen har jag börjat trappa ner. Inget är planerat för kommande veckor mer än en kväll i växthuset med grannfrun när hon börjar sin ledighet ikväll. Det skall firas!

Börjar så smått ändå att fundera på vad jag skall hitta på i sommar. Till helgen kommer brodern med familj och det skall bli så roligt att träffa lille Arvid och hans föräldrar igen. (Jessica och Fredrik får ursäkta men det är ju faktiskt Arvid som är huvudperson numera) Nästa vecka är mannen i mitt liv också ledig så då får vi väl se om vi kan komma överens om några gemensamma aktviteter? Det ska väl gå att hitta något som vi båda är intresserade av. Vandra har vi redan diskuterat. Kanske längs kusten en bit. Pilane skulpturpark läste jag om i Bohusläningen för ett tag sedan och har letat upp på nätet för att se var det är. Inte så långt att åka men verkar häftigt. Dessutom ett trevligt gårdscafé i närheten (det skall väl kunna locka med mannen?). Jag vill också paddla en dag. Kanske vid Flatön eller om Bassholmen hyr ut kajaker.

Det skall nog gå att hitta på lite saker att göra under sommaren. Om inte annat grilla och umgås med familj och vänner. Det ska inte underskattas.

Kommentarer

Postat av: Miriam Länström

Publicerad 2010-07-08 17:12:36

Ja det tar ett tag innan man kommer ner i varv på semeetern. Och när man väl landat är det dags att börja jobba igen.:)

Underbar blogg du har....kommer åter!

Kram Miriam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela