Anna-Lena Heydar

Lantlolla i storstaden

Publicerad 2010-07-23 09:25:58 i Allmänt

En heldag i Göteborg är nästan mer än jag fixar. Helt slut kom jag hem till Oxevik och lantlukten igen i går kväll. Vi hade promenerat runt i stan och shoppat två (2) blusar! innan vi tog oss till Orienthuset och handlade matvaror från hela världens hörn. Det är så mysigt att gå runt och titta på alla burkar och påsar med alla sorters kryddor, inläggningar och goda fetaostar mm. Denna gång hittade jag svart kummin som jag skall ha till nästa brödbak och kanske i någon maträtt om jag hittar recept. Ett stopp på Torp för att handla de vanliga varorna och slåss med alla semesterhandlande och sedan hem, ljuva hem.

Grannfrun drog med mig till Simborgarkväll i Kloster också innan jag sjönk ner i TV-soffan och i halvkoma tittade på friidrott från Monaco. Att se andra idrotta är helt ok men lite trött blir man.....zzzzzz

Kommentarer

Postat av: Du och jag ska ta en heldag med shopping då lovar jag att du kommer att känna skillanden på trött och trött ;=) jag åker till norrland ett par dagar hör ab

Publicerad 2010-07-23 22:03:17

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-07-23 22:04:26

hör av mig i början av aug

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-07-23 22:16:03

Oj, jag hoppas att jag fixar att hänga med i ditt tempo. Ser fram emot att höras.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela