Anna-Lena Heydar

Tomrum

Publicerad 2009-11-20 15:00:03 i Allmänt

Alf Johansson var en person med stort engagemang och stort hjärta. Det känns så fel att skriva om honom i imperfekt men nu är det så. Han lämnar ett stort tomrum efter sig, bland partikamraterna, vännerna och familjen. Han lämnar också många fina minnen, som vi kan ha kvar och glädjas åt när sorgen börjat ebba ut.

Vår vänskap började med att min man gick med i Herrestads socialdemokratiska förening. Sedan visade det sig att vi var släkt och hade så mycket mer gemensamt än bara politiken. Tyra och Alf deltog i begravningen av min pappa, som gick bort alldeles för tidigt. Liksom min pappa var också Alf aktivt engagerad in i det sista. I vardagsvandrarna, nykterhetslogen, partiet och mycket annat. Han kommer att saknas i alla dessa sammanhang där han deltog.  Mina tankar går till familjen och speciellt Tyra. Ta hand om varandra, familjen är så viktig i både glädje och sorg.

Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2009-11-20 23:47:05

Nej men oj, fy vad ledsamt!

SÄnder varma kramar till familjen.

Postat av: Kio

Publicerad 2009-11-22 07:28:05

Alf visade stor respekt och intresse för sina vänner. Han levde sunt och var en stor naturvän. Jag lärde mig mycket av Alf. Hans minne försvinner aldrig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela