Anna-Lena Heydar

Nytt år - nya möjligheter

Publicerad 2009-01-09 11:43:30 i Allmänt

Vi har börjat vårt nya år med att försöka lägga om till ett hälsosammare liv. Visst känns det igen? Nyårslöften om att äta nyttigt och träna mer.  Det är ju inte speciellt unikt och brukar inte hålla i sig till nästa årsskifte. Trots allt så gör man samma sak igen och igen. Nu är det ju i början på januari fortfarande och det går ganska bra. Inga revolutionerande förändringar men små steg i rätt riktning. Man har ju lite vana...

Mitt främsta träningsredskap ligger och väntar på att få gå sin långpromenad. Idag är det ganska fint väder och det skall bli riktigt skönt att få komma ut i friska luften med grannen som promenadsällskap. Andra dag är man inte lika sugen på att gå ut. Vi har därför funderat på att köpa något träningsredskap för hemmet. Läste om Paulo Roberto och parträning hemma. Det såg riktigt kul ut och inte speciellt avancerat heller. Kanske kan det vara ett alternativ till någon maskin som tar plats?

När det gäller mat är det alltid svårare att bryta mönster. Man har ju sina favoriter och det är inte lätt att avstå från något man gillar. Ost till exempel. Kan man leva utan ost? NEJ,  är mitt svar.  Vissa saker är inte förhandlingsbara och så hård är jag inte mot mig själv att jag tänker avstå allt för det större goda. Nej då går jag hellre en extrarunda.

Vi får se hur länge det varar innan man faller tillbaka i gamla vanor igen. Kankse kommer första fallet i kväll med lite fredagsgott?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela