Anna-Lena Heydar

Akutbesök

Publicerad 2009-04-07 07:49:53 i Allmänt

Igårkväll hämtade jag en väninna på akuten och körde henne hem. Hon hade varit där större delen av dagen och blivit väl omhändertagen.  Med mycket smärtlindring i kroppen och ganska yr, men nöjd, åkte vi hemåt. Man kan säkert klaga över mycket inom vården men det är förvånansvärt sällan som jag har träffat på någon som faktiskt fått ett dåligt bemötande eller är missnöjd med vården när man väl kommer till sjukhuset, vårdcentralen...

Alla berättar istället hur fantastiskt bra allt varit och vilka underbara människor som jobbar i vården.  Jag har precis samma erfarenhet. Varje gång jag verkligen behövt hjälp, har jag fått det. Kompetent och med gott bemötande.  Det är min bild.
Andra har säkert helt andra bilder men det finns ju aldrig bara en sanning. Det är viktigt att alla bilder får en plats i berättelserna om dagens sjukvård. Naturligtvis skall även de negativa sidorna lyftas fram. Det ju av misstagen man lär sig. Genom att lyssna till alla de som kommer med klagomål och sedan titta på vad man kan göra bättre till nästa gång. Däremot vänder jag mig emot att det bara är de negativa bilderna som får utrymme.

Som en bonus har min väninna har fått  träffa flera av mina trevliga grannar och vänner som jobbar inom vården de senaste dagarna. Min förhoppning är att hon skall kunna få träffa dem under mer trivsamma former framöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela