Anna-Lena Heydar

Islandsresa med vänortsmöte

Publicerad 2008-06-16 13:40:11 i Allmänt

Vi kom fram på onsdag kväll till Reykjavik och åkte hemåt på lördag eftermiddag, efter några mycket intensiva dagar. Nu när jag sitter här i Uddevalla igen, är det svårt att förstå att jag verkligen har varit där alls. Island är som den sagoö jag hade föreställt mig. Hästar, får, varma källor, geysir och lavafält. Ändå är det helt annorlunda att se allt i verkligheten.

Vår vänort Mossfellsbaer var en liten stad med stora byggprojekt och som växer med en fart som ingen kan föreställa sig är möjligt. Idag 8400 invånare, år 2014 planeras för en ökning till 10400 invånare. Staden ligger mellan fjällen i en havsvik, inte helt olikt Uddevalla. Vi fick ett kungligt mottagande och programmet var så späckat att vi knappt hunnit sova mellan alla aktiviteter.

Jag är så full av intryck att jag inte hunnit bearbeta mer än en liten bråkdel ännu. Som tur är tog jag många kort att ha som stöd för minnet och när jag väl har landat på riktigt kan jag gå tillbaka. Här nedan kommer några stycken som kanske kan locka till drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela