Anna-Lena Heydar

Hästepallarna 100 år!

Publicerad 2008-07-14 18:55:21 i Allmänt

Eftersom jag har semester så ligger jag lite efter i tideräkningen, men jag kan ändå inte låta bli att skriva om de vackra Hästepallarnas hundraårsjubileum. Det är kul att våra kompetenta och effektiva tjänstemän på kommunen, så snabbt fick till den trappa som förbinder strandpromenaden och den "gamla infarten" till staden, så att den kunde invigas lagom till jubileet.

Man blir ju aldrig så patriotisk, för att inte säga lokalpatriotisk, som när man har varit utomlands eller får gäster utifrån. Hästepallarna är i alla fall en plats dit jag alltid tar med våra långväga gäster eller åker till när jag har varit bortrest en längre tid. Det är så otroligt pampigt att se hela fjorden och varvet (jag vet att det inte är något varv längre men jag är en gammal Uddevallabo!) med hamnen och inloppet till stan. Numera ser man ju också den fantastiskt vackra Uddevallabron också. Bonus.





Kommentarer

Postat av: Fritt ur hjärtat

Publicerad 2008-07-16 07:57:03

Visst var detta bra, men nog borde det göras något åt rastplatsen. Tänk lite fler sittplatser om man terraserar lite. Kanske måste skriva ett medborgarförslag:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela