Anna-Lena Heydar

Vårledigt = arbete

Publicerad 2013-05-10 08:00:43 i Allmänt

Äntligen är man ledig några dagar och kan ta itu med arbetet hemma. Städningen av växthuset innebar att maken fick elda gammal bänk för att skapa mer plats. En liten tur till affären resulterade i inköp av ett litet nätt planteringsbord, som snabbt skruvades ihop och hittade sin plats i hörnet. Nu ska bara odlingslådorna göras iordning för årets odlingar. Kanske blir det en hylla från IKEA också för att få plats med krukor och annat smått och gott.
 
Utomhus går det långsamt men potatislandet är klart och i år får det bli odling i pallkrage för att se om jag kan lura sniglarna och få lite sallad, spenat och annat gott. Förra året var det helt omöjligt att odla något annat än potatis och lök. Resten var uppätet innan det hade kommit ner i jorden. Jag har redan trampat ihjäl ett tiotal sniglar men hoppas att vinterkylan har tagit kål på många, om än inte alla. 
 
Mitt olivträd (å vad härligt det är att skriva det ;-)) står i växthuset. Det är massor av knopp och blom på det så jag ska försöka agera humla för att se om det kan blir några oliver. Tomatplantor och andra försådder får stå kvar inne ett tag till. Jag litar inte på att det ska vara tillräckligt varmt över natten ännu, men idag ska de få stå i växthuset under dagen. Våren ÄR äntligen här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela