Anna-Lena Heydar

Stress

Publicerad 2011-05-09 07:36:28 i Allmänt

Jag håller i allt jag kan för att överleva fram till slutet på denna månad. Det är myckt nu. Omval till Västra Götalandsregionen, massor av möten och så ska allt göras ute och inne samtidigt. Våren är en härlig tid, men ibland kan det bli lite för intensivt.

I onsdags (eller var det torsdag?) var jag i Munkedals Folkets hus. En härlig eftermiddag/kväll med dans, musik och folkbildning. Hela arrangemanget avslutades med en liten stunds föreläsning/work shop om Mindfulness. Vi gjorde en kort övning att bara sitta stilla och inte göra något alls. Det var svårt. Men också väldigt skönt att få koppla bort alla intryck och försöka låta hjärnan och kroppen ladda batterierna inifrån.

Jag tror att mina besök i växthuset är just sådana stunder. Sitta i min hängstol och bara vara. Visserligen kommer tankar och går, men samtidigt släpper jag liksom kontakten med tid och rum efter en liten stund. Inte direkt meditation men en liten stunds ro och vila för själen. Det behöver vi alla i denna stressfyllda värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela