Anna-Lena Heydar

Det är inte möjligt...

Publicerad 2011-12-18 11:21:56 i Allmänt

Det kan inte redan vara fjärde advent! Jag har inte ens fått fram ljusstaken med de fyra ljusen i år. Får tända alla fyra ikväll till middagen. Fusk? Jo, jag vet, men vad gör man när man helt har missat allt vad advent heter. Jag fick upp alla ljusstakar i fönstren och även julkrubban, lagom till första advent, så helt värdelös känner jag mig inte.  Skulle bara ha tagit lite tid till att städa och pynta någon dag. Det får väl bli till veckan, men jag är egentligen inte ledig förrän på fredag. En pyntfri jul, kanske?

Ingen julgran är heller inhandlad och ingen julskinka. Jag vill inte åka och handla idag, bland alla hysteriska, julklappsletande, helghandlare, frågan är bara när jag ska göra det. Maken ligger ju hemma med lunginflammation och är allmänt utslagen. Sönerna är engagerade i viktigare ärenden och dottern ska snart få tillbaks sin lilla klimp. Det beror alltså på mig hur mycket jul det blir i huset. Jag får sätta ribban på en rimlig nivå. Röda dukar och tomtar fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela