Anna-Lena Heydar

Tradition

Publicerad 2009-12-22 09:15:31 i Allmänt

Förra helgen konstaterade min svägerska att både jag och bror min har väldigt lätt att skapa nya traditioner. Om vi har gjort samma sak en, eller kanske två gånger, är det en tradition. Idag bakar jag därför, som jultraditionen bjuder, för andra gånger mina kurdiska dadelkakor. (det första baket hade en strykande åtgång så nu tänker jag gömma undan hälften till julafton)

Som jultraditionen bjuder måste jag också städa, det har hänt fler än en gång ;-) men inte fler än nödvändigt. Är klar med köket och är ganska nöjd med det. Nu väntar skrivbordet och det dignar med papper i högar. Tänk vad det kan samla sig på några månader. Det skall bli ordning i hyllan intill, så att jag kan sätta alla mina pärmar med olika uppdrag på prydlig rad. Vad duktig jag kommer att känna mig när allt är klart.

Sedan väntar morgondagens bestyr. Julskinkan och julpyntningen. Sen är det JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela