Anna-Lena Heydar

Julklapp

Publicerad 2009-12-07 10:52:17 i Allmänt

I dessa hårda tider, med många människor som utförsäkras och varslas, är det lite svårt att känna förväntan inför julen. SAAB hänger fortfarande i luften utan några säkra framtidsutsikter och det påverkar vår region med alla underleverantörer till fordonsindustrin, väldigt hårt.

Jag såg debatten om utförsäkringarna ur Sjukförsäkringssystemet igår på teven och slogs av den totala brist på humanism och empati som ministern utstrålade. Jag vill inte säga att hon saknar dessa egenskaper, men man kunde i vart fall inte ana dem igår. Det går inte att hänvisa till systemförändringar och nya lagar, när människor mitt i julruschen tvingas inse att det liv man byggt upp inte kommer att kunna fortsätta som förut. För att kunna gå över till arbete, krävs ett mirakel (vem vill anställa en människa med sjukskrivningsproblematik, när varslen duggar tätt?). För att kunna få försörjningsstöd från kommunen, krävs att man först lever upp det man lyckats bygga upp, kankse under ett helt liv. 

Bästa julklappen hade varit ett totalstopp för denna vansinniga politik direkt. Jag önskar alla en lugn och skön jul utan oro för framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela