Anna-Lena Heydar

Oväder

Publicerad 2009-08-10 08:16:53 i Allmänt

Tänkte ju gå ner och titta efter mareld igår kväll, men fick tänka om. Vi tände ljus i växthuset och satt och myste, räknade sekunder mellan blixtar och åska, konstaterade att det var ganska nära.  Drog ur alla kontakter och stängde av elektroniken i huset, vis av erfarenheten att telefoner, routers och datorer inte gillar oväder.

Idag vaknade jag till lätt muller i fjärran men det drog iväg när jag körde sonen till jobbet i ottan. Nu är det bara regnet kvar. Skrivjobb i växthuset blir en bra inledning på arbetsveckan. 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2009-08-10 11:34:51

Ja det var ett rejält åskoväder. Marius gillade det inte.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-08-10 12:05:41

Ja det är väl så här vi kommer att kommunicera framöver, via nätet ;-)

Det lät som om ovädret låg utåt Orust igår kväll och det smällde rejält även här i Oxevik.

Postat av: Klara

Publicerad 2009-08-10 22:27:50

Du borde uppdatera din profil.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2009-08-11 08:33:13

Jag antar att min kära dotter menar att min profilbild inte längre är aktuell? Eller har något annat ändrats drastiskt i mitt liv utan att jag har någon aning om det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela