Anna-Lena Heydar

sjöbod

Publicerad 2013-07-01 09:29:15 i Allmänt

Jag började den här bloggen en gång för att mina släktingar i Iran och andra platser i världen skulle kunna följa bygget av mitt växthus (hela familjens växthus - men mest mitt).  Helt plötsligt hade andra personer läst min blogg och kom med kommentarer. Det var en överraskning, men trevligt.
 
I helgen kom vi äntligen igång med bygget av sjöbodar. Det har regnat småspik varje gång vi haft tid att jobba, men igår kom solen och de ensamma plintarna fick nu bli grunden för balkar och syllar. Vi kom så långt som till att vi nu ska börja tänka på resningsvirke för väggar och takstolar. Gammalt virke som legat i högar under altanen och bakom huset har nu kommit till användning och fönster från den gamla stugan ska också få en ny plats med utsikt över havet.  Det är inte bara Ernst som har sommarprojekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela