Anna-Lena Heydar

facebook och träningsrapporter

Publicerad 2013-07-24 09:13:05 i Allmänt

Har noterat att väldigt många lägger upp sina träningsrapporter på facebook. Någon har joggat, en annan är i träningslokalen och en tredje tar en lång, snabb promenad. Det är bara matrapporterna som överträffar berättandet om vad man gjort för fysiska aktiviteter.  Det är naturligtvis en del av livet så man kan väl inte undgå en och annan uppdatering om dagens aktiviteter men ibland verkar det vara mer osm en träningsdagbok.
 
Kanske kan det inspirera en och annan att komma igång med fysisk aktivitet, och då har det ju ett gott resultat, men jag kan inte låta bli att tänka att det ger mer dåligt samvete än inspiration. Kanske det är bara jag som känner så, eftersom jag redan har dåligt samvete över att jag inte kommit igång med joggandet som jag hade planerat? Nåja lite rörelse har det blivit ändå; semesteryoga och vardaglig fysisk aktivitet som att bära bräder, rensa rabatter, promenera hunden...  Hoppas att jag inte ger dåligt samvete till någon annan stackare nu ;-)
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-07-24 09:18:09

Inte en chans att jag får dåligt samvete ;-))))

Svar: Bra!
Anna-Lena Heydar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela