Anna-Lena Heydar

Potatisen är satt

Publicerad 2011-05-02 08:36:39 i Allmänt

Nu är min sista potatis satt! (i alla fall för denna säsong). Jag lyckades hinna med att både bära fanan högt i 1a Majtågen och sedan gräva och sätta potatisen. Det känns bra att traditionen hålls vid liv.

För prydnadsapeln har det inte gått lika bra. Den ser stympad ut efter helgens härjningar. Jag mäktade inte riktigt med att hålla den i schack förra året och den hade skjutit iväg ordentligt i skyn och behövde ansas. Tyvärr hann jag inte med det innan den började slå ut och jag hoppas innerligt att den inte är för ledsen på mig för att vi fick såga de sista grenarna igår. Blomningen lär väl inte bli så ymnig denna vår, men jag hoppas på en riktigt vacker blomning nästa vår istället.

Tomatplantor och paprikaplantor börjar växa ur sina krukor och jag hoppas att nästa helg är lagom att börja vänja dem vid utelivet. Det blir trångt på matbordet, speciellt som jag tänkte börja förså squash, pumpa och lite annat.  Tur att man har ett stort bord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela