Anna-Lena Heydar

Företagsamma

Publicerad 2011-03-14 11:41:00 i Allmänt

Mina pojkar har dragit igång produktion i huset. Igår gjorde jag mitt första bidrag och satte ett röda vinbärsvin som  nu står och bubblar intill mig i köket. Tanken är att det ska bli ett lätt sommarvin att njuta av när solen skiner. Kanske inte denna sommar dock, eftersom det lär ta ett par år innan det är drickbart.  Kanske blir det som när min mamma skulle röja runt i förrådet och hittade flaskor med sherry som hon hade glömt bort. Vi hade smakat på det efter något år och förkastat det helt. Nu smakade det fantastiskt. Det gäller att ha tålamod ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela