Anna-Lena Heydar

London

Publicerad 2011-01-13 09:00:02 i Allmänt

Oj, vilka intensiva dagar i London. Det ska hinnas med så mycket när man åker iväg. Shopping, museum, konsert.... Det blev en hel del gjort och efteråt sitter man med fötterna på bordet framför teven och ser tillbaka på en lyckad tripp till storstan. Det är alltid lika trevligt att hälsa på svägerska med make och jag gillar verkligen London. Det är en storstad men det är en promenadvänligt stad med mycket grönt och lätt att hitta. Kanske beror det på att jag har varit där så mycket, men jag tycker att det är lättare att hitta i London än i Paris (och där har jag varit lika mycket).

Det byggs något enormt i London. Speciellt nu inför 2012 och OS. Tunnelbanesystemet får en välbehövlig uppfräschning och flera stora köpcentra i futuristisk stil poppar upp runt om i stan. Westfield ser ut som en stor lyxbåt och de stora, extremt sparsmakat inredda lyxbutikerna (Dior, Versace ...) ser nästan löjligt tomma ut med sina enstaka skor upplysta som smycken på ett podium mitt i lokalen. Ett plus dock för champagnebaren mitt i! Alla köpcentra borde ha en champagnebar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela