Anna-Lena Heydar

Jansson

Publicerad 2011-12-24 07:15:04 i Allmänt

Gör min första Janssons frestelse. Jag hoppas att det ska bli just så gott som det ser ut på bilden på nätet. Det blir mitt bidrag till julbordet i år, och då vill man ju göra bra ifrån sig. Vi har inte Jansson som favorit i vår familj men jag kan tycka att det hör julen till, så det var roligt att äntligen få göra en själv. Eftersom facebookande vänner redan har lagt ut sina Jansson på nätet, funderade jag på om den vinner på att lagas till en dag före? Jag har kommit till en kompromiss och lagar därför till den tidigt på morgonen och hoppas att det blir bra.

Vi lade ju ner det där med julklappar för något år sedan, under starka protester från sonen. I år har jag därför fixat julklapp till var och en i familjen, att delas ut på morgonen (morgon är ju ett relativt begrepp och för vissa inträder den framåt lunch..). Hoppas att alla ska uppskatta sina klappar och bli lite glatt överraskade.
Det är väl egentligen överraskningsmomentet som jag älskar mest och som försvann någon gång när barnen började kräva/önska sig pengar för att själva köpa det de ville ha. Då var det inte längre jul för min del och klappar kunde kvitta.

I år har vi ju ett litet tillskott i familjen som får fira sin första jul någonsin. Hon är lite för liten för att uppskatta några klappar och därför får hon en liten peng på sitt konto för framtida behov. Nästa år får det nog bli något paket i alla fall.

God Jul till alla där ute i cyberspace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela