Anna-Lena Heydar

Barnvakt 2

Publicerad 2011-12-18 03:56:24 i Allmänt

En ledsen bebis som kräktes över hela morfar. När det väl var över, tog det en stund att trösta och lugna. Funderade över om hon behövde alvedon (det ordnade sig med att hon snabbt kräktes upp även den) eller något annat. Det fick bli en liten stund på filten och leka innan hon kände sig redo att äta lite mat igen och somnade då sött.  Varför kräktes hon? Det lär vi väl aldrig få veta men hon kanske drabbades av en liten släng av magsjuka.

Vid tre-tiden vaknar jag av lite gråt och hon får en liten påfyllning med mat och somnar om. Jag fixar till en flaska för morgonmatningen innan jag gå och lägger mig igen, jag också. Det är inte lätt att ställa om till småbarnspassning igen. Att vakna mitt i natten är inte min melodi längre och det är trots allt skönt att inte behöva göra det varje natt igen. Det finns en anledning till att man inte kan föda barn efter en viss ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela