Anna-Lena Heydar

att ropa hej

Publicerad 2011-12-14 04:59:59 i Allmänt

Typiskt att jag åt den där smörgåsen sent på kvällen. Nu vaknade jag naturligtvis av att magen smälter maten, mitt i natten, igen. Det är naturligtvis skönt att inte längre hosta, men jag skulle behöva sova ut några dagar. Väntar på att helgen ska inträda. Då...

Maken har drabbats av en riktigt elak förkylning och ligger, sedan några dagar, nedbäddad med feber och hosta. Han har mest sovit hela dagarna. Det är kanske så att kroppen behöver lite vila. Då är det väl bäst att lyssna och låta tiden läka. 

Idag är det fullmäktigekväll och lite luciasång. Det blir trevligt. Jag lyckades helt missa att det var lucia igår, så det får blir lite kompensation för min miss. Det är visserligen inte midvinternatt ännu på någon vecka, men snart vänder det mot ljusare tider. Det är verkligen något att fira. Försöker att tända levande ljus och känna mysstämningen som så många andra, men jag är bara trött på mörkret.  Nu ska jag ändå försöka sova en stund.

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2011-12-14 05:05:42

kikar in :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela