Anna-Lena Heydar

Dimma

Publicerad 2011-04-12 08:19:24 i Allmänt

Hela världen är insvept i ett tjockt vitt dimtäcke. Fuktigt och ljummet. Trots att det inte är någon strålande sol är ändå våren närvarande med doften av jord och kvittrande fåglar. Varje morgon vaknar jag av att fåglarnas vårglädje går överstyr i soluppgången. Jag kan känna igen mig.
Det är en härlig tid nu, innan allt blir så där överväldigande grönt och frodigt. Nu kan man njuta av varje liten blåsippa som tittar upp och lyser mot solen. De små krokusarna som har hittat en plats mitt i gruset vid trappan får mig att känna den obändliga livslust som finns runt omkring oss. Det ger hopp om liv, även när livet är ganska mörkt och svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela