Anna-Lena Heydar

Inte ok

Publicerad 2010-11-03 07:29:21 i Allmänt

Det är inte ok att kommunalråden går i borgen utan att informera och förankra beslutet i Kommunstyrelsen!  Som ledamot i kommunstyrelsen, känner jag mig lika förd bakom ljuset som de som uttalar sig i dagens tidning.  Vi i kommunstyrelsen fattade beslut om 300 000 kronor i sposring och inget annat.

Destination Uddevalla är en förening som skulle ersätta Uddevalla Event. Branschen har hela tiden insisterat på att styrelsen skall bestå av "professionella" personer, alltså att de själva skall vara i majoritet. Nu har det blivit så och man har gjort några bra insatser i den nya regin, även om jag väntat mig mer reda pengar in från branschen. (det är fortfarande kommunen som står för de reda pengarna till större delen) Det ger alltid en större försiktighet i satsningar om man själv står för en stor del av finansieringen, är min erfarenhet. Nu står kommunen igen med byxorna nere och får öppna plånboken. Det är ingen bra inledning på det nya samarbete, som trevande har kommit igång.

Jag har goda förhoppningar att man lär sig av detta fiasko,och fortsätter att jobba strategiskt för att bygga upp det varumärke som vår vackra och attraktiva kommun Uddevalla är så välförtjänt av. Vi har ju alla förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela