Anna-Lena Heydar

Helt fel

Publicerad 2010-05-22 10:44:38 i Allmänt

Jag kan inte säga att jag är direkt överraskad, men jag är mycket besviken. Att Bohusläningen som ensam dagstidning i området har ett ansvar för att förmedla nyheter på ett balanserat och trovärdigt sätt, tycker jag är självklart. Att hitta rena felaktigheter på ledarsidan är därför allvarligt. Ledaren påstår att den gemensamma budgetpresentationen, där hon inte själv deltog (men borde ha kunnat få fakta ganska lätt genom att prata med reportern som var där och som dessutom skrivit en mycket bra artikel om vår budget i gårdagens tidning), innehållit information om att vi tänker säga upp hyreskontrakt för enskilda verksamheter och ta bort alternativ utan hänsyn till föräldrar och barn. Det är ren lögn!

Många fristående verksamheter startades under perioder när vi har styrt kommunen och det kommer att finnas fristående verksamheter även i fortsättningen. Dagbarnvårdare i hemmet kommer också att vara alternativ till förskolor, precis som det alltid har varit när vi har styrt kommunen. Även om vi inte är för vårdnadsbidraget eller de "pedagogiska huvudmännen" som har lagstiftats om under den borgerliga mandatperioden, så finns de idag som alternativ.


Vid vår presentation pekade vi på vikten av att låta förändringar ta den tid som behövs för att både barn och föräldrar skall känna sig delaktiga och trygga. Vi kommer INTE att bete oss som de nuvarande borgerliga styrande har gjort. Detta var och är vårt klara och tydliga budskap. Vi vill satsa på att höja kvaliteten i barnomsorgen, inget annat har sagts eller kommer att sägas från de socialdemokratiska och vänsterpartistiska företrädarna.  En kvalitetshöjande åtgärd är naturligtvis att få ner antalet barn i barngruppen och vårt mål är att det inte skall vara fler än 17 barn i varje barngrupp. 

Kommentarer

Postat av: kenneth

Publicerad 2010-05-22 11:48:55

Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att rubriken inte var helt fel. Ni ska inte "stressa" fram något, men andemeningen är väl ändå att vissa ska bort?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela