Anna-Lena Heydar

Vårstädning

Publicerad 2010-03-28 10:34:17 i Allmänt

Har beslutat mig för att byta till vårgardiner i köket. Visserligen ligger det små snöhögar kvar lite här och var, men snödroppar, scilla och julros berättar att våren är på väg.  Ett annat vårtecken är att gudingarna har börjat sin kur för att få den vackraste ådan och låter aooou. Visst är det konstigt med ordet guding? Nästan lite hädiskt kan jag tycka. 

Måste stryka gardinerna först.  Det är nog det tråkigaste jag vet. Att stryka alltså. Lite kaffe först och sedan ska jag sätta igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela