Anna-Lena Heydar

Vårsol

Publicerad 2010-03-12 08:01:30 i Allmänt

Solen stiger utanför fönstret. Den är riktigt varm och jag kan se hur snön har försvunnit fläckvis i trädgården. Den lille trädgårdtomten har kommit upp ur den stora snödrivan och hans lykta lyste i natt. Jag börjar få hopp om att våren är på väg, även om det är långt kvar. Ska man våga börja förså lite plantor? Det kliar i fingrarna att få komma igång inför sommaren. Om solen värmer upp lite kan jag kanske få upp dörren till växthuset och sätta mig en stund och dricka kaffe där i helgen.

Kommentarer

Postat av: Simone

Publicerad 2010-03-12 09:18:32

Bor vi på samma planet?! Hos mig är snöstorm!

Å vad jag tycker du ska så....gärna lite för mycket av allt;-)

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-03-13 16:26:00

Ska bara köpa lite såjord. Det blir säkert lite för mycket. Det brukar det bli.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela