Anna-Lena Heydar

Varmt

Publicerad 2010-07-11 08:59:09 i Allmänt

Det är nu man börjar flämta och känner att det är lite för varmt, samtidigt som man har dåligt samvete för att man gnäller över värmen. Vi svenskar är lite schizofrena när det gäller värmen. Hela vintern längtar jag efter att sommaren ska komma och första vårsolen sitter jag som förstenad med ansiktet vänt mot solen. Sedan dröjer det inte många dagar innan man börjar pusta och klaga över att det nog är lite för varmt. Nåja. Det blir några promenader ner till havet varje dag för att svalka av sig och sitta och torka i solen efteråt.

Jag skulle vilja orka gå och plocka lite blåbär också. Det är så gott med blåbär och jag behöver fylla på mitt bärförråd. Frysen är helt tom på bär. Dessutom är vinbären snart mogna och björnbär ser det ut att bli en massa i år. Härligt! Men först ett dopp i havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela