Anna-Lena Heydar

Lakrits

Publicerad 2010-07-07 15:41:09 i Allmänt

Hjälp. jag har gjort det! Min man kommer att bli tokig, om han inte redan har gett upp allt hopp och resignerat? Jag har bakat lakritsbröd. Är man lakritsoman, så är man. Min passion är annars choklad med lakrits just nu. Så underbart god med en kopp kaffe.

I förra veckan blev jag bjuden på lakritsbröd, inhandlat i Malmö (franskt bageri lär det vara) och det var så gott och häftigt med svart bröd. Nu blev ju inte mitt experiment svart. Jag har som vanligt inget recept och försökte mig på att krossa turkiska pepparpastiller i olivolja för att sedan ha i degen. Det blev inte svart, alltså tror jag att det måste ha varit färg (eventuellt bläckfiskbläck?) i det bröd jag fick smaka. Det var inte så mycket lakritssmak men tillräckligt för att få en äkta fan att falla i trans.
Nåja skam den som ger sig. Jag kommer säkert att försöka igen och ta lite färg i nästa gång eller försöka hitta lakritspulver (kan det finnas på apoteket?). Jakten på det perfekta lakritsreceptet är inte slut.

Kommentarer

Postat av: Kio

Publicerad 2010-07-07 22:29:41

Jag vågade inte säga något om brödet. Nu vet jag mer.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-07-08 08:59:10

oops....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela