Anna-Lena Heydar

Film är bäst på bio

Publicerad 2010-01-24 09:33:47 i Allmänt

Var på bio och såg en härlig film med Meryl Streep, Steve Martin och en av bröderna Baldwin. It's complicated. Det var bra och helt klart en film för människor i min ålder. Medelålders med barn som flyttar hemifrån och äktenskap som knakar eller har gått itu. Jag gillade den starkt och det var många goa skratt i salongen.

Jag ser gärna på film hemma i soffan, ensam eller tillsammans med familjen. Ibland är det faktiskt bättre, enligt min smak. Jag föredrar att se och återse favoriter i min ensamhet när jag inte har något annat för mig. Fördriva en förmiddag när man är lite småförkyld eller bara trött efter en hel veckas stressande från det ena mötet till det andra. Då är det underbart att drömma sig iväg med en romantisk kommedi eller en härlig actionrulle, gärna karatefilm med Jackie Chan eller Jet Li.

Då och då tycker jag ändå att en film på bio är så mycket roligare. Jag hade önskat att det var mycket mer sing-along på bio. Det är gemenskapen och känslan av att vara en del av en helhet som gör bio till en annorlunda upplevelse. Den tas inte tillvara av biograferna tillräckligt. I storstaden finns både restaurang och sing-along biografer, men i Uddevalla är det popcorn och godis och standardrepertoaren. Jag vet inte om det bara är jag som saknar något?

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2010-01-25 23:40:15

En medelålders manlig recensent på någon tidning sa att filmen var direkt farlig.

Lite lustigt.

Postat av: anna-lena heydar

Publicerad 2010-01-27 19:05:42

Farlig? Kanske någon som inte tycker att slutet är tillräckligt moraliskt riktigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela