Anna-Lena Heydar

Kallt

Publicerad 2010-02-01 08:13:59 i Allmänt

Visst är det fint med snölandskap, men ärligt talat så räcker det nu. Jag vaknade av att snöplogen kom och rensade bort det senaste snöfallet idag morse vid fyratiden. Fantastisk service för oss lantisar, som vi själva betalar för till skillnad från stadsborna som får det via sin skattsedel (vi lantisar betalar alltså dubbelt för snöröjning!). Jag är i alla fall väldigt nöjd med hur vår snöröjare sköter sitt uppdrag. 

Det enda jag egentligen har att klaga över är att det är lite halt att promenera på vägen. Inget jättestort bekymmer och det går ju att ta på sig skidor eller broddar. En granne har tagit fram sin spark, det känns som någon taget ur någon barndomsfilm av Astrid Lindgren.  Lotta på Bråkmakargatan, kanske.  Vi har haft en härlig vinter, inte tu tal om annat.

Trots det kan jag inte sluta tänkta på värme och sol. En av hönorna har börjat lägga ägg och knopparna är stora på syrener och andra blommande träd och buskar, så våren kan inte vara så långt borta, trots kylan. Hoppet om en ny vår har väckts i mitt hjärta och nu längtar jag mer för varje dag

.

Kommentarer

Postat av: Kio

Publicerad 2010-02-02 16:00:04

Så vacker...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela