Anna-Lena Heydar

Frölängtan

Publicerad 2010-02-10 08:31:07 i Allmänt


Jag drömmer mig bort.  Det är sol och varmt och jag går barfota ut i växthuset för att plocka frukosttomaterna.  Sätter mig i min hängstol och dricker kaffe bland alla växter och bara njuter. Tänk vad en frökatalog kan inspirera! Frågan är vilka squash och bönor jag skall plantera i år och om jag skall våga satsa på morötter igen, trots att jag aldrig lyckas få några?  Dagens i-landsproblem, som mina barn skulle säga.

Det är i alla fall hopp om liv efter vinter och snö. Hönorna har börjat lägga ägg igen. Äntligen ägg med riktiga gulor och mycket smak till frukost. Snart kommer de första försådderna igång. Men först skall jag bara ut och skotta den senaste snön.......

Kommentarer

Postat av: Typen

Publicerad 2010-02-11 15:02:59

Kram!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna-Lena Heydar

Gift sedan 38 år. Har två vuxna barn och två barnbarn. Bor på landet vid kusten i hus.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela